Wigwam - guestbook | ||
Name : | janus |
Message : | Löytyykö ketään joka diggailee The Royal Scam –levyä? Se on suosikkini Daneista mutta hakuteokset eivät noteraa sitä kovin korkealle. |
18/02/02 16:09 | |
Name : | Antti, Kuopio |
Message : | Matti: vähän vaikea tietysti sanoa, kun ei tunne herroja. Itse uskon, että Steely Danin levyillä soittaneet muusikot ovat saaneet ainakin jossain määrin vapauksia. Tuossa "Aja"-kipaleen vuoropuhelussa Shorter ja Gadd luultavasti saivat vain jonkinlaiset suuntaviivat kuinka toteuttaa homma, loppu lienee ollut heidän oman mielikuvituksensa varassa. Becker ja Fagen pystyvät ilmiselvästi löytämään oikeat soittajat aina tarpeen mukaan. Eräs syy miksi Danin levyt ovat niin moni-ilmeisiä on, että niissä ei jokaista kappaletta soita samat muusikot. |
18/02/02 15:54 | |
Name : | Matti |
Message : | Aja-kappaleen vuoropuhelun hienous ei luultavasti ole Gaddin ansiota, todennäköisesti sen ovat herra Fagen ja Becker nuotteihin niin kirjoittaneet. En tiedä, mutta vahvasti näin epäilen. |
18/02/02 14:29 | |
Name : | sahlakari |
Message : | Jos kuuntelee esim. Chick Corean Friends-levyä, voi kuulla kuinka kuivakka Gaddin tyyli on. Ehkä hän rock-kontekstissa toimii paremmin, mutta ainakin O'Donnel Levyn Simballa hän soittaa myös funkkia tappavan tylsästi. s |
18/02/02 14:11 | |
Name : | sahlakari |
Message : | Kylläpäs Gadd saa suitsutusta. Onhan hän teknisesti melko lahjakas, mutta ainakin minun mielestäni hänen komppinsa ei hengitä. Hän on kuin metronomi, tarkka ja tylsä. s |
18/02/02 14:05 | |
Name : | Suonna |
Message : | Dark Albumin miksauspolitiikka on mielenkiintoinen. Ellen ole väärässä, niin versioita on kolme: 1. alkuperäinen kuuden biisin Daemon Duncetan -versio, joka hylättiin ja joka pulpahti myöhemmin esille virhepainoksena 2. Virginille tehty uusi versio jota ne eivät julkaisseet (paitsi valitut palat Rumours On The Reboundilla) 3. Suomen Loven versio. Jos jollakin on varmistus siihen, että ovatko 2 ja 3 sama asia, vai ovatko Rumoursin miksaukset peräisin 1:ltä, niin kertokaa. :-) Rumpaleista vielä: Steve Gadd on todellakin tehnyt komeaa ameriikantyötä Paul Simonin kanssa. Nyt mulla ei ole käsillä Rickie Lee Jonesin upea kakkosalbumi Pirates, mutta muistelisin, että Gadd soittaa silläkin vastaten esim. We Belong Togetherin loistavasta rumputyöstä. Upea kohta on se, jossa rumpukomppi liukuu kappaleen alkuosan päälle. |
18/02/02 13:15 | |
Name : | Antti, Kuopio |
Message : | Ykä, onko siinä "The Big Farewell" -biisin ensimmäisessä versiossa myös se jännä ja mystisen tuntuinen välisoitto, joka myös lopettaa biisin? Tuo on tässä hienossa biisissä piste i:n päälle. Steve Gaddista oli puhetta. Hän soittaa myös Steely Danin "Aja"- kappaleella. Harvassa jazzrockbiisissä on niin kekseliästä ratkaisua kuin "Aja":ssa on se rumpujen ja saksofonin vuoropuhelu. |
18/02/02 11:17 | |
Name : | Tommi |
Message : | No kyllähän siinä the item is the totemissa on ne kolistelut tietysti lisätty jälkikäteen....mutta hienosti Kettunen niitä kolisteluja matki vanhan mammuttikeikalla'93 |
16/02/02 19:36 | |
Name : | Ykä, Helsingfors |
Message : | Mainiosta "The Big Farewell" -biisistä vielä pari yksityiskohtaa; "Rebound-versiossa" on pari kitarariffiä, jotka lopullisessa "Dark Album-versiossa" korvattu toisilla. Lisäksi siinä on vasemmasta kanavasta oikeaan kulkeva "ohimenevä" ääniefekti, joka on myös poistettu lopullisesta versiosta. |
16/02/02 14:38 | |
Name : | mika, exxon |
Message : | kun on puhuttu progen määritelmistä; ainakaan biisi ei saa olla klassista, jazzia tai folkia. Emerson heittää sillä 3-livellä 26 min klassista pianoa - se ei ole progea. Monet ns. proge bandit (esim Colosseum II tai Pressa) on vaarallisen lähellä jazzia. Se ei ole progea. Sitten taas löytyy monta folk tms. yhtyettä, jotka on luettu proge-bändeiksi. Mm Genesis on onnistunut blokkaaman näistä kaikista osa-aluesta jotain, ja tehnyt sen hiton hyvin. PS: kuuntelin hornyn Henry-osuuden pitkästä aikaa - aivan loistava se avaus - tippa tulee silmään (kuten monista muistakin Jimin esityksistä myöhemmillä levyillä) |
16/02/02 00:20 | |
Name : | mika, espoo |
Message : | Jakke, if possible - etsi jostain Big Farewellin Rumours versio, jossa syntsat nostettu ylemmäs. Darkilla vaivaa se kova rumpujen pauke (Ronnie on maailman paras rumpal). Moka tehty viimeistelyssä. Riippuu tietysti millä tavalla/kamoilla kuuntelee. |
15/02/02 23:32 | |
Name : | Jakke, Espoo |
Message : | TOMMI: kyllähän se the Item is the Totem hyvä on, onkos muuten rummut tietyiltä kohdin miksattu tässä biisissä kahdessa osassa nauhalle? Ei kait kukaan yhdellä otolla voi näin hyvin paukutella? Dark Albumilla The Big Farewell on kans loistava biisi, se kasvaa hienosti koko ajan! Kuunnelkaa vaikka! Steve Gadd on myös tasaisen hyvä työskentelijä. Hyvä meriitti esmes Simon&Garfunkelin: The Concert in Central Park. Moni kai muistaa "Fifty Ways to Leave Your Lover" kompin. Poikkeaa edukseen monista rymistelyistä. Gadd on tehnyt myös tasaisen hyvää jälkeä mm. Corean kanssa. Voihan se välillä kuulostaa vähän studiomeiningiltä, mutta tasaisen varmaa on meno. Hyvät rumpalit monesti miksataan näkyvään osaan levyillä. Kyky paukuttaa on tiedossa jo ennen levytystä, samoinhan se toisaalta menee muidenkin instrumenttien kanssa.Sovituksilla on aina oma roolinsa rumpuhommissa, kait se rumpalikin ym. yhtyeen heput heittää ehdotuksia varsinaiselle biisin säveltäjälle kun biisiä työstetään yhdessä levykuntoon. Usein hyvä ja varma rumpali heittää vain ne "minimaaliset" rumpusysteemit levyillä tukemalla, johdattelemalla ja maustamalla koko bändin soittoa. (Mun mielestäni). Eri asia tietty rumpupohjaiset levyt vaikka jazzissa ja livejutut. (Tässäkin sanon, että vaan mun mielipide). Mielestäni yksi kova Wigujen vahvuus on, että levyillä joka muusikolle ja instrumentille annetaan tilaa ja aikaa toimia ja toistetaan sama "tietotaito" biisin aikana eri kanteilta , ei ole kyse mistään levy-yhtiön määräämästä "alle 3 minuutin hitistä" vaan usein biisissä kuulee kuinka hienoa soittoa ja yhteistyötä heput tekee. Tämä musa muistetaan kymmeniä ellei satoja vuosia toisin kuin "päivän hitit". |
15/02/02 21:43 | |
Name : | mika, espoo |
Message : | Uriah Heep oli niitä bändejä, joka joutui taiteilemaan teini/uskottava- linjalla. Bändissä ei tosiaankaan ollut mitään virtuooseja (kuunnelkaa Heepin tupla live'74->huonoja sooloja ja biisit, ainakin July Morning, esitetään varmuuden vuoksi hitaalla tempolla), mutta teki sitäkin tarttuvampia hittejä (Purplen tasoa). Oma suosikkini on Wizard. (valko-)viiniin kuollut Byron oli muuten loistava laulaja, vaikka aikoinaan häntä haukuttiin mm. teenäiseksi kiljukaulaksi. Toinen, vielä enemmän samojen uskottavuusongelmien kanssa paininut oli Sweet, joka kylläkin teki ihmeellisia Go-Go ja Wigwam-bam biisejä, mutta Fanny Adams, Desolation Boulevard ja Off the record kyllä jytääväät aivan "sairaasti". |
15/02/02 20:09 | |
Name : | Tommi |
Message : | Kiitokset Ykälle informaatiosta.Aina sitä jotain heruu kun jaksaa huudella... |
15/02/02 11:14 | |
Name : | Ykä, Helsingfors |
Message : | Tämä Tommin käsiinsä saama. ja Suonnan kommentoima Rekun yhtyeen kasetti on ainakin minulle tuttu. Opiskellessani musiikkitiedettä Helsingin Yliopistossa 80-luvulla, eräs opiskelukavereistani, Harri Laine, soitti koskettimia ko. bändissä. Kuuntelimme tuolloin eräänä mainiona iltana nauhoitusta, ja muistaakseni Harri kertoi, että levyhän tästä on tulossa. No, sehän ei koskaan toteutunut, mutta muistelisin että laulaja oli alunperin (tai ainakin osittain) italialaista sukujurta...en ole kyllä aivan varma tästä. Lisäksi olettaisin Harrin kertoneen, että Aku Nyyssönen (mm. Piirpauke) oli kokoonpanon rumpali; muita soittajia en kirveelläkään muista. Bändi teki ainakin ainakin yhden keikan Tavastialla nimellä Rekku Rechardt's Rebellissima (olin paikalla). Myöhemmin laulaja vaihtui: vokalistina toimi Miitta Sorvali. Bändi kuihtui pois ilmeisesti omia aikojaan; kyselin tasaisin väliajoin Harrilta bändin edesottamuksista, mutta hän yleensä totesi vain: "eipä ole Rekusta mitään kuulunut". Harrilla oli muuten valokuvia tuosta levytyssessiosta; jos joskus saan miehen kiinni, niin vaadin ne julkaistavaksi näillä sivuilla. Tämä muistelo sijoittuu ajanjaksolle 1986-1987 |
15/02/02 00:51 | |
Name : | Esa |
Message : | Heeppiä? No, kaipa sekin menee, livenä. Hensley kuulemma asuu meidän kaupungissa. Soitti jossain hurahtaneitten konsertissa, en mennyt kuulemaan. ;-) |
14/02/02 18:18 | |
Name : | Heikki Kyllästinen |
Message : | Vuonna 3002 :) LONG LIVE KEN HENSLEY ! Keikat siis parin viikon päästä... |
14/02/02 16:06 | |
Name : | Heikki Kyllästinen, Joensuu |
Home page : | http://www.saunalahti.fi/~htapiom/kh/tour.htm |
Message : | Kaverini Ken "Easy Livin´" Hensley (ex-Uriah Heep) keikkailee Suomessa 1.3.-9.3.3002. Ohisessa Tapio Minkkisen www-linkissä infoa suomeksi. Joensuun keikkka Bepopissa keskiviikko 6.3.2002.Ennakkoliput Public Cormerista 25.2.02 alkaen 9 euroa.Lämmittelijänä Five Fifteen. |
14/02/02 15:59 | |
Name : | janus |
Message : | Mulla löytyy Gainsbourgilta vain kokoelmalevy Comic Strip, siinä ei ole tuota biisiä. Aloitusbiisissä Requiem Pour un Con on kyllä aika jännä rytmi, melkein hiphoppia. |
13/02/02 10:47 | |
Name : | Juha Nikulainen, Helsinki |
Message : | Vahvistus huhuille! EMI julkaisee huhtikuussa pitkään ja hartaasti (?) odotetun cd-version Tasavallan Presidentin tokasta pitkäsoitosta (8/70). Bonusbiisejä ei ole, mutta lipukkeesta löytyy ainakin valokuvia kyseisestä studiosessiosta sekä biisien sanoitukset. Remasteroinnista huolehtivat Rogi Renwall (DER) sekä Måsse Groundstroem (Studio 303). Suosittelen lämpimästi! Juha |
12/02/02 22:46 | |
Name : | Petteri |
Home page : | http://www.raimoraivola.cjb.net |
Message : | Onkohan täällä ainuttakaan Serge Gainsbourgin kuuntelijaa? Levyn "Histoire de Melody Nelson" biisin "En Melody" rumpukompista voisi tähän rumpalikeskusteluun jotain sanoa. Tai enpä siitä oikein mitään osaa sanoa, se pitää kuulla. Kertokoon joku paremmin rumpalitermistöä osaava. Pirun persoonallinen ja taitava komppi se on. |
12/02/02 16:50 | |
Name : | Tuukka Pasanen, stadi |
Found : | Search engine |
Message : | Wigwam on kyllä aivan helmi. Onko kellään mitään harvinaisia livetaltiointeja? kiinnostaisi tietää.... |
12/02/02 10:43 | |
Name : | Petteri |
Home page : | Raimo Raivola |
Message : | Oon kans miettinyt, että tarkoittikohan Liimatta kenties Aaltosta. |
11/02/02 20:48 | |
Name : | sahlakari |
Message : | Olihan Olli Ahvenlahtikin varsin varteenotettava jazz-pianisti. |
11/02/02 18:03 | |
Name : | Suonna |
Message : | "Vesa on ollut Suomen parhaita rumpaleita. Nyt hän soittelee television ohjelmissa." (Abson Tommi Liimatta soololevyllään Liimatan Pan Alley.) Jep, muistin Juicen Tauko kolmosen ja Keskitysleirin rumpalit väärin. Raippoja ja itseopiskelua. |
11/02/02 17:13 | |